Vlak voor het uitgeven van mijn columnbundel Bezig Breda, sprak ik met Karen Romme (bestsellerauteur van de boeken over Calimeromarketing). Zij stelde mij de gewetensvraag waarom ik me met mijn bundel tot Breda zou beperken. Mijn columns waren volgens haar toch ook interessant voor zzp'ers buiten Breda?
Vorige week was de titel van mijn blog: 'Te veel met hart en ziel?'. Dit naar aanleiding van het stoppen van een communicatiemiddel, waar ik jarenlang vol overtuiging aan heb meegewerkt.
Als ik fluitend terug fiets naar huis, na de zondagmiddagwedstrijd NAC-RKC, kan ik niet nalaten een kleine omweg te maken. Ad Goos van de Vrije Boekhandel heeft namelijk een etalageplaats beloofd voor mijn bundel Bezig Breda, Binnengluren in ´t brein van een Bredase zzp'er. Ik ben nieuwsgierig of dat al gelukt is. Verwachtingsvol fiets ik naar het markante pand op de hoek van de Veemarktstraat. De straat is verlaten rond dit tijdstip. Dat komt goed uit. Dan kan ik ongestoord de grote etalage bestuderen. Met mijn neus nog net niet tegen het raam, word ik langzaam rood. Daar ligt mijn bundel, naast de boeken van Arnon Grunberg en Tommy Wieringa. Ik ben vereerd!
Mijn hart ligt bij het schrijven in opdracht. Dan weet ik vooraf dat mijn tekst gewenst is. Hoe groot of klein je tekstvraag ook is, ik haal mijn neus nergens voor op!
Ik wissel grote tekstproducties zoals jubileumboeken, magazines en bedrijfsbladen graag af met bescheiden tekstopdrachten zoals een mailing, referentietekst of uitnodiging.
Daarnaast werk ik aan eigen publicaties. Ik schreef vier jaar een column voor BredaVandaag en publiceerde mijn autobiografisch bedrijfsverhaal. Sinds 2011 blog ik af en toe over mijn ontwikkeling als tekstschrijfster. En omdat privé en zakelijk bij mij nauw met elkaar verweven zijn, gaat het in mijn blog soms ook over Breda of over onze Pyrenese berghond Ventoux.