Skip to main content

Hennie van de Kar-Vervooren, tekstschrijfster

Frisse blik - verfrissende tekst

Redigeren of herschrijven van teksten

De feiten staan op papier, maar het is nog geen geheel of het loopt nog niet lekker. Dan kun je mij als ervaren tekstschrijver vragen om de tekst te redigeren. Met een frisse blik herschrijf ik je tekst in de gewenste schrijfstijl. Ik streep weg, voeg toe en wissel zinslengtes af. Zo wordt het lekker leesbaar.

Redigeren is een goede keuze

  • Als je twijfelt over de zinsbouw of spelling.
  • Als je tekst inhoudelijk klopt maar nog niet lekker loopt.
  • Als je tijd wilt besparen.
  • Als je vrijuit wilt schrijven, met de zekerheid dat een tekstprofessional nog naar je tekst kijkt.
  • Als je tekst door meerdere mensen is geschreven en een eenheid moet worden in dezelfde schrijfstijl.

Het mooiste compliment na het herschrijven van teksten: ‘ik weet niet precies hoe je het hebt gedaan, maar het leest veel beter. Nu snap ik wat er staat.’

Ervaring met tekstschrijven en redigeren vanaf 2001

Ik heb vanaf 2001 ervaring met het redigeren van teksten voor communicatiemiddelen als:

  • Aanbesteding
  • Beleidsplan
  • Boek
  • Klantmagazine
  • Mailing
  • Nieuwsbrief
  • Strategisch plan

Frisse blik op jouw tekst

Heb jij inmiddels een blinde vlek voor je eigen schriftelijke communicatie? Toe aan een frisse blik op je tekst? Leg je redigeervraag vrijblijvend aan mij voor. 

Referenties

“Als auteurs van het boek Lean in de Logistiek hebben we veel inhoudelijke vakkennis, maar weinig schrijfervaring. Voor ons was snel duidelijk dat we schrijfhulp nodig hadden. Iemand die onze teksten zou kunnen redigeren en het eindresultaat naar een hoger niveau zou kunnen brengen. Uit een eerdere samenwerking wisten we dat Hennie van de Kar de juiste formuleringen weet te vinden. 
 
We hebben in drie redactiefases gewerkt. De tijdsdruk was hoog. Hennie zorgde dat we geen vertraging opliepen door haar bereidheid om in de avonduren te overleggen en door te werken. Dat is pas lean… en heel veel waarde voor ons als klant. We hebben de samenwerking met haar dan ook als heel waardevol ervaren. Op de net promotor score* verdient zij een 10!” 
 
Esther Schuurmans en Caroline van der Plas
Auteurs van het handboek Lean in de logistiek 
*De net promotor score is een managementtool voor het meten van de klanttevredenheid.