Reclamelopen
´Catch 22 verkocht.´ De koptekst van het kleine artikel in BN De Stem viel mij meteen op. Heel vaak kom ik niet in dit authentieke café in de Vismarkstraat in Breda, maar als ik er ben, voel ik me op mijn gemak. In hetzelfde artikel wordt Catch 22 een eigenzinnig café genoemd. Eigenzinnigheid; dat zou wel eens de gemeenschappelijke deler tussen dit café en mijzelf kunnen zijn.
Catch 22 was jarenlang een van de sponsors van de Bredase Singelloop. Toen ik vanuit dit café eens met een groepje lopers aan de Singelloop meedeed, kreeg ik als aanmoediging een Catch 22 shirt. Het felgroene katoenen T-shirt werd een van mijn favoriete hardloopshirts.
Daarom, als ode aan de Catch 22, train ik in aanloop naar de komende Singelloop, in dit collector´s item. Om daarmee reclame te lopen voor Catch 22, dat na de verkoop hopelijk net zo eigenzinnig blijft als dat het nu is. Met mensen achter de bar die altijd bereid zijn nog wat harder voor je te lopen.