Skip to main content

Hennie van de Kar-Vervooren, tekstschrijfster

Frisse blik - verfrissende tekst

Schrijven tekst voor teasers

“Hennie van de Kar is een van de tekstschrijvers met wie ik al jaren samenwerk. Zij heeft vaak aan een beperkte briefing voldoende om in een keer de juiste tekstuele snaar te raken. Bijvoorbeeld voor de teasers die ik regelmatig ontwikkel om in contact te blijven met mijn klanten. Haar teksten helpen mij om een vormgeefidee verder uit te werken tot een kloppend geheel.”
 
Arjanne Bosch, CreaBosch
 

Restyling teksten voor HR Efficiency Partner

“Bij de restyling van mijn website hoorde ook een restyling van de teksten. Mijn teksten klopten inhoudelijk, maar waren formeel van toon. Ik wilde een professioneel én persoonlijk verhaal dat past bij het huidige HR Efficiency Partner. Op aanbeveling van webbouwer Govardjan de Jong en vormgever Arjanne Bosch kwam ik in contact met Hennie van de Kar. Een leuk mens met wie ik een prettig gesprek had. Bovendien was haar tarief realistisch. Die combinatie gaf mij het vertrouwen dat het met mijn teksten wel goed zou komen. En goed kwam het.   

Op basis van een uitgebreide persoonlijke briefing heeft Hennie mijn webteksten herschreven; creatief en helder verwoord. Daar hou ik van! Hennie is in staat om goed te luisteren, de juiste vragen te stellen en zich in te leven in de toegevoegde waarde die ik lever aan mijn klanten. Hennie interviewde ook enkele klanten van mij. Uit de referentieverhalen die dat opleverde, zie ik dat zij de essentie er goed uit haalt. Ik herken mijn klanten in de verhalen. Aan deze interviews had ik zelf trouwens nooit gedacht, maar ik ben er nu wel heel blij mee.”  

Angela Smeink, HR Efficiency Partner 

Schrijven zonder poespas volgens DM Idee

“Zojuist viel het boek van Hoppenbrouwers Techniek op de deurmat over 35 jaar Van Loon. Het boek ziet er goed uit en de teksten zijn helemaal top. Toen ik Hennie van de Kar als schrijfster in het colofon zag staan, snap ik waarom. Zij schrijft altijd zonder poespas;  bondig, duidelijk en heel goed.” Jan Bekkers, directeur DM Idee